mijnverhaaltje.reismee.nl

new live at lia 2

Hei ,

De eerste twee weken zijn bijna voorbij , en ik begin al aardig aan de dag ritme te wennen.

IK heb in deze korte tijd veel geleerd en eel meegemaakt , hier op lia werken er ca 15 st jongeren van 7 verschilende nationaliteiten, duitsland,noorwegen,nederland,zuid afrika,filipijnen,hongarije en estland. dus onze voertaal is engels en de gebed diensten worden ook in het engles gegeven, maar omdat de duitsers in de meerdeheid zijn dan leer ik ook een aardig woordje duits.

De dagen beginnen vroeg en zijn aardig lang. je werkt van 6:45 tot 15:00 of van 9:00 tot 17:00 of an 14:00 tot 22:00 maar idd geval moet je ontbijten om 7:30 ook al heb je vrij . dus uitslapen zit er niet bij. en van 8 tot 8:30 neem je tijd voor je zelf in gebed en van 8:30 is er een kleine gebeds dienst in de kerk , ook om 12:45 en 21:00 en af en toe om 18:00 uur.

Af en toe werk je ook in de avonden .

IK heb al verschilende dingen gedaan, ik heb in de keuken gestaan ik heb bedden opgemaakt, bloemstukjes gemaakt, toneel stuk gespeeld voor de kinderen.

1 x in de week heb je vrij en 1x in de mnd heb je twee dagen vrij en dan neem ik de trein naar hamar om mijn kerk te bezoeken en om lekker uit te slapen.

Elke dinsdag hebben we een gezamelijke dag en dat betekend dat we een meeting hebben en dat we in de avond iets leuks met elkaar gaan doen .b.v bijbel studie of film kijken. Afgelopen zondag zijn we een eindje wezen rijden naar rondane bergen omdat we even er op uit wilde :) en hebben we lekker genoten van de uitzicht met een gebakje en koffie.

Afgelopen maandag heeft ingar en mereike een dere kindje gekregen genaamd karoline en vandaag hebben een gezamelijke bqq gehad om te vieren dat karoline op de wereld is gekomen.

De afgelopen week heb ik kennis gemaatk met een van de gasten die trapist monk is in trondheim en hij maakt geen bier maar franse kaas , hij kwam hier op lia om vakantie te vieren en voor de rust. we hebben leuke gesprekken gehad samen en ik ben verplan om een keer bij heb op bezoek te komen.

Verdere ben ik druk bezig met mijn studie en slaap( rust) ik veel , mijn favo vrijetijds besteding is namelijk rusten en slapen , dat vind ik heerlijk , en omdat we veel noorse hutjes op de terein hebben vindt ik het ook heerlijk om een nachtje in een van de noorse hutjes te slapen :) dat hga ik morgen avond ook doen.

Ik ben ook bezig met het lezen van een boek dat heet ,.,,, stille kamer .

Dat gaat over het op zoek gaan naar je rust en de stilte om je heen , klooster wijsheden .

Tijdens het lezen heb ik veel nieuwe dingen geleerd en ben er achter gekomen dat het goed en gezond is om 3x per dag je rust te nemen , creeer een rustig plekje in je huis met een mooi schilderij en een kaarsje en een kleedje voor op de grond dat je even rustig kan zitten en te mediteren.

Je kan het ook op je werk doen ipv met elkaar te buurten dat je in een hoekje gaat zitten met een kopp koffie en een boekje.

Vaak zeggen mensen dat ze geen tijd hebben om rust te nemen , maar het te druk hebben . je hoeft niet alttijd te gaan sporten en uit te gaan en of andere mensen te bezoeken , je kan ook gewoon eens rustig aan gaan doen en werken aan je eigen.

De meeste mensen nemen een duure vakantie en of een wellnes dagje dat helpt voor een korte tijd .

Als je elke dag een stapje terug zet in je dagelijkse leven dan heb je geen duure vakanties nodig :)

Reacties

Reacties

oma

Goed verhaal xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!