mijnverhaaltje.reismee.nl

nog geen zomer in je bol

Hei alle sammen,

Verjaardag,17 mei,exames

Het is weer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven voor jullie , ook dit keer is er veel gebreurd afgelopen tijd.

Zaterdag 11 april had ik mijn noorse exame in taal en helaas ben ik niet geslaagd omdat er een aantal dingetjes fout gingen , dus in descember 2015 ga ik het opnieuw maken en dan 1 nivo lager.

op zaterdag 9 mei vierde ik mijn verjaardag en plus houswarming feest en dat was een geslaagd feetsje . In februari vroegen een aantal dames waarom ik geen houdwarming feest wilden geven omdat ik ging verhuizen , ik zei dat ik daar geen zin in had omdat ik er geen geld voor had en toen zeiden ze geen zorgen dat wordt wel geregeld.

Ik vroeg of hun dan al het eten wilde betalen ,maar die zeiden nee jo dat zorgd jezus wel voor en ja jezus heeft voor al het eten gezorgd en het drinken , we hadden te veel taart en ijs :).

twee weken later leerde ik een meisje kennen die in vingrom woond en daar heb ik de nacht tot 17 mei mogen doorgebracht en 17 mei ontbijdt gegeten en in de middag was ik bij solveig geweest omdaar de bekende 17 mei middag te eten . In noorwegen eten ze pølser en pølser en nog eens pølser en 17 mei taart wat heel erg lekker is.

De volgende dag had ik exame in maatschapij leer en daar ben ik wel voor geslaagd , de thema was over de noorse politiek.

Voor de rest ben ik veel aan het werken en veel met mij zelf bezig om mij goed voor te bereiden als ik dadelijk naar koppang ga verhuizen.

Koud weer.


Helaas is het nog steeds koud hier in Lillehammer , het regent regelmatig en de zomer wil maar niet komen , maar de voordeel is dat ik nog steeds van de tulpen kan genieten en de lente bloemmetjes.

Ik hoop wel dat voor eind juni de zomer komt dan kunnne we lekker van de natuur genieten en zwemmen in de mjøsa. '

De afgelopen perioden ben ik wel vaak in brumunddal te vinden bij mijn reserve opa en oma en de klein kinderen die van mijn leeftijd zijn :) de afgelopen weekend zijn we een weekend weg geweest met de kerk en zijn we wezen uit eten en tussen door hebben we films gekeken.

Ik vind het reuze gezellig met mijn familie die ik heb gekregen via de kerk , in de bijbel staat wie in jezus geloofd en daar door ook christen is noemen we broers en zusters, dus theoretisch gezien zijn we allemaal familie van elkaar.

En daarom snap ik niet waarom er zoveel oorlogen bestaan en waarom we niet beter voor elkaar zorgen , als je iemand ontmoet op straat die naakt is geef hem dan wat kleding , als je iemand ziet die honger heeft geef hem wat te eten en als je een arme ziet geef hem wat geld.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!