mijnverhaaltje.reismee.nl

lillemammer

God kveld !!

ppfff gelukkig doet mijn weblog pagina weer , want hij is een tijdje buiten werking geweest :( .

Dus jullie kunnen weer vrolijk mee lezen over mijn avontuurtjes in noorwegen.

Het is al bijna ca 1 mnd geleden dat ik verhuisde naar lillehammer.

IK heb de afgelopen tijd veel gewerkt in de tuincentrum. Het werken in een tuincentrum bevalt mij goed , ik heb het goed naar me zin en de klanten zijn ook leuk en gezellig :) het is dus waar dat lillehammer het gezelligste stad van noorwegen is .

lillehammer is een gezellig stadje met leuke oude huisjes en leuke winkeltjes ze hebben ook een leuke kleine gezellig nederlandse pannekoeken huis :) en daar hebben ze toch zo lekkere poffertjes :) nam nam

Lillehammer is ook een echte winter stad met name de ol 1994.

Paar weken geleden ontmoete ik een nederlander die zich inzet voor het schaatsen., ik ben al uitgenodigt ok komende winter mee te gaan trainen.

In lillehammer is het ook veel makelijker op contact te krijgen met de locale bevolking dan in Oslo .

Oslo is te groot voor noorwegen en daarom is het moeilijker om contact te krijgen met de locale bevolking . Ik heb al sinds een paar weken conatct met een leuke gezellige meid uit ghana elke zondag komen we bij elkaar op de koffie en eten we een maaltijd samen :)

maar sinds een paar weken ben ik ook aan het daten gelslagen.

Ik ben via een vriend in contact gekomen met anwer een jonge man van afganistan hij woont al sinds 2009 in noorwegen en hij werkt o.a in een restaurant en hij gaat ook naar school.

Op mijn eerste date zijn we uit wezen eten in een supper luxe restaurant in brumundal waar hij woont . brumundal ligt tussen lillehammer en hammer in ca 10 min van hamar.

De afgelopen weken was het ook heel erg warm geweest in lillehammer de kwik steeg tegen de 30 graden aan en in de winkel was het 37 graden .

Gelukkig is het in lillehammer niet vochtig dus ik kon er wel wat tegen.

Mijn baas heeft daardoor ook een soort wedstrijd georganiseeerd onder de werknemers , als je 5 nieuwe klanten werft die lid wordt van onze klanten club krijg je 1 ijsje en dat ijsje wil ik wel graag hebben :) dus ik heb totaal al 10 ijsjes op van ca 25 kr .:) ik ben behoorlijk fanatiek .

En als ik klaar ben met werken ga ik vaak naar het water de mjøsa dat is ca 300 m van mijn werk af om daar te gaan zwemmen . het zwemwater is ca 16 graden. En dat is wel zo lekker om even af te koelen :) . Hier in noorwegen kennen ze deze gezegde niet vrouwen bloot handels dood.

Hier wordt er aardig veel verkocht zowel als plantjes en bloemen en vooral parasols.

Ik heb nog nooit zoeveel producten verkocht en rouwboeketten een gemiddelde rouwboeket kost 75 euro en een bloemstuk 130 euro en een boeketje voor je moeder of je schatje kost gemiddelt 45 euro.

Ik moest wel even wennen aan de prijzen ....

En met deze zin stop ik met typen ... een fijne avond en tot schrijfs

Reacties

Reacties

johanna_649@hotmail.com

Vanuit zeeland ..ga zo door met die ijsjes...
oma.mam.pap

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!