mijnverhaaltje.reismee.nl

een nieuw begin

Hei,


Sorry dat het al 2 maanden geleden is dat ik iets geplaats heb , maar er is in de tussen tijd veel gebeurd en veranderd.

De afgelopen 2 maanden ben ik een paar keer weg geweest met changemakers om een voorlezeing te houden voor de konfermanten en ben ik op vintersnu geweest .


en dat was best gezellig .

De afgelopen winter vakantie ( carnaval vakantie ) had ik besloten om mijn stouten schoenen eens aan te trekken om op zoek te gaan naar werk in oslo als bloemist.


En ja na 3 dagen rond struinen door oslo heb ik werk gevonden als blomeist bij de grootste bloemen winkel van oslo.


Per 2 mei mag ik beginnen als bloemist en hopelijk als ik mijn proef perioden door heen kom ga ik er bij studeren aan een prive school in skøyen.


Dit is mijn moeilijkste keuse ooit van mijn leven om weg te gaan bij mijn host familie als aupair.


Het was bepaald niet makkelijk om mijn kindertjes achter te laten en het moeilijkste vondt ik om mijn werk contract te gaan tekeken en op zoek tegaan naar een kamertjein deze grote stad waar van je de weg amper kent.

Ik heb nooit gedacht om ooit in een stad te gaan werken en te gaan wonen en daarom heb ik een leuk kamertje gevonden net buiten de drukke centrum van oslo .


Ik huur een kamer van een klein kinder familie , het zijn echt aardige mensen en ik deel met 2 andere de keuken,badkamer en gezamelijke woonkamer.


Mijn kamer is groot genoeg om bezoek te ontvangen en om iemand te laten overnachten

Wink


Ik ben er ondertussen achtergekomen als je een maal emigreed dat je risicos moet nemen en af en toe in het diepe moet gaan springen .


Zo'n gevoel had ik de afgelopen 2 maanden dat ik heel erg onzeker ben geworden van mijn keuzes. Gelukkig heb ik een hele lieve goede vriendin die mij steund :)


Maandag vertrek ik naar nederland om even bij te komen van alles en nog wat en natuurlijk mijn familie weer te zien en wat vrienden te bezoeken .


En ik krijg van tutje een opfris cursus bloemschikken .


Ik blijf daar tot vrijdag 25 april en als het zo naar uit ziet kan ik de komende 1,5 jaar niet naar nederland komen i.v.m scholing en werk.

tot maandag ,

groetjes karin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!