mijnverhaaltje.reismee.nl

luxe

Weekend 24.27 januari


Afgelopen weekend ben ik met changemaker naar een vaste informatie aktie weekend geweest in sundvollen dat ligt vlakbij hønnefos.


Toen ik daar aan kwam bij de sundvollen hotel dacht ik wow wat een luxe zeg alles zag er kei mooi uit en netjes en ruim en stil :) .


Na het intjekken kreeg ik mijn kamer pasje en nam ik de lift naar de 3 e verdieping en haalde ik de pasje door de magneet en doe ik de deur open en keek ik rond in de kamer en de badkamer en kreeg ik meteen een yes yes gevoel ik moest even een dansje maken :)


Ik kon niet al te lang blijvendansen want er moest ook nog gegeten worden en ik had echt niet verwacht dat het zo luxe zal zijn .


wat heb ik o.a op ik heb veel soorten zalm gegeten en natuurlijk sushi en er lagen ook 20 verschillende soorten toetjes die ik naturlijk wilde proberen. '


Tijdens het eten heb ik ook met veel mensen gepraat over changemaker en over kirkesnødthjelp want als lid zijnde van de grootse lokaal groep van noorwegen wordt er wel een of ander van je verwacht :)


Na het eten ging het echte werk pas beginnen.


De eerste informatie bijeenkomst duurde cA 3 uurtjes en alles moest dan genoteerd worden maar gelukkig na de bij eenkomst gingen we een potje tafelvoetbal spelen om even uit te blasen :)


wij hadden twee teams gemaakt natuurlijk nederland noorwegen er was oook een meisje die half nederlands- noors was.


En natuurliijk wint nederland :) hup holland hup .


De volgende dag hebben we onze wekker op 5.50 gezet om te kunnen genieten van de zwembad , sauna en de jacuzzi want we wilde er wel gebruik van maken , maar omdat we zo druke progamma hadden was er alleen de mogelijklheid net voor het ontbijd :)


En het was lekker ook we hebben ook nog in de sneeuw gezwommen .


Na een duik in de zwembad zijn we eerst wezen ontbijdten en de ontbijd was ook reuze goed je kon van alles eten , warm.koud,pannekoeken,toetjes,gebak ect ect ,


En na het ontijbijd zijn we weer aan de slag gegaan we kregen een workshop hoe we een presentatie moetsen geven aan konfermanten over kikersnødthjelp en over het vasten aktie en over changemaker.


het is de boedoeling dat elk changemaker die deel heeft genomen aan deze weekend dat hij of zij minst 2 presentatie gaat houden :) de eerste reis gaat naar ålesund in het westen van noorwegen daar ga ik de helen weekend presentaties houden en ze willen ook dat ik actie ga voeren over het oliefonds.


En over de lunch zal ik maar niet schijven want de lunch was ook mega goed :) dat duurde ca 2 uurtjes .


We bleven maar 1 nachtje in de hotel , maar goed ook want van de 24 uurtjes werdt er 5 uurtjes gegeten en 5 uurtjes geslapen en de rest was workshops volgen en praten en luisteren dus gingen we met de bus weer naar oslo om een gezellige avond te beleven in de studenten huis van changemaker en gingen we optijd naar bed en de bolgende dag kregen we een workshop over het houden van een presentatie:)


Na deze interesanten en druke weekend ben ik ook opbezoek geweest bij sølvi de tweeling zus van gry :)


Ziek


Tja ik ben ook de helenweek ziek geweest ;(


Nee dat komt niet door dat ik in de sneeuw heb gezwommen en of te veel heb gegeten of te weinig heb geslapen .


Ik had een akute amandel onsteking en koorts ect ect.


Warmte


3 jaar geleden voordat ik voor het eerst naar noorwegen vloog dacht ik dat het hele jaar in noorwegen sneeuw lag en dat het ijskoud is enzzzzz maar dat is niet waar .


in het oosten van het land hebje lekkere warme zomers ( betere zomers dan in nederland ) en de afgelopen maand is er op het west land geen een drupperl sneeuw gevallen en is het kurk droog en warm dat er bos branden onstaan , helen dorpen branden weg.


En in het noorden van noorwegen is het maar rond de - 3 en ligt er te weinig sneeuw ) '


En hier in stange is het nu plus 3 en alles smelt weg en ze zon schijnt fel het lijkt wel lente .


volgens de noren onder ons is het niet normaal dat het zo warm is .


Normaal gesproken blijft het een stuk door vriezenin hedmark en ligt er meters en meters sneeuw.


Ook hier warmt de aarde langzaam op maar gelukkig gaat het volgende week weer vriezen en sneeuwen :) dan kunnen we weer skien :)


Ik wens jullie nog een koude winter toe :)


groetjes karin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!