mijnverhaaltje.reismee.nl

jul-pepperkake-snø-kjaerligheten

JUl


Nu begind het kerst te worden in huis, begin december zijn we aan het bakken geslagen met pepperkakerkalenderen ( advenstkrasn van pepperkaker )de eerste kalender heb ik versiert met hagelslag en muisjes ( typisch nederlands ) maar mijn vertsmor wilde het op de noors manier dus benik weer aan het bakken gegaan maar dan op het noorse manier met nonstop ipvhagelslag en muisjes .


Na het maken van een pepperkakerkalender had ik ook zin gekeregen om het huis te versierern dus op naar de kelder en op zoek naar klerstballen.lindjes,julnissen.rendieren ect ect ect .


en de resultaat mag er wezen.'


Toen de kids thuis kwamen had ik ze verteld dat de hus nissen ( kabouters ) het huis hebben versiert ,, en ze geloofde het ook nog :).


Snø


De afgelopen donderdagbegon het echt pas goed te sneeuwen en tegelijk was er een sneeuw storm en dat was echt geen prettje als je moet auto rijden met drie kleine kinderen op de achterbank .


Eerst was ik zelf zo blij als een kind en heb ik een sneeuw engel gemaakt in de sneeuw maar daarna besefde ik oo ik moet nu wel naar huis rijden in de donker en in de sneeuw want wij hebben bij oma warm gegeten .


Tijdens het rijden zag ik geen hond ik heb op een stuk van 15 km 70 min over gereden.


Mijn verstmor zegt tegen mij als er weer gaat sneeuwen dat ik vaker de auto moet nemen om lekker rond te rijden en te oefenen. '

kjærligheten.


December is ook de maand van de liefde en van de korte dagen met lange nachten .


Liefde kun je op alle manieren krijgen b.v aan elkaar denken met kerst ofmeer vrijwillgers werk gaan doen of gewoon jeliefde ontmoeten op een kerstmarkt en hetlaatste is mijn overkomen:) ik kan wel van de daken schreeuwen ...... ik dacht zal ik het met jullie delen of zal ik het voor mijn eigen houden .... ik dacht aa ja ik ga het met jullie delen want wat is niet romantischer dan verliefd worden in het buitenland.


Ik hebhem ontmoed op dekerstmarkt , hij speeldesamen met een paar kinderentrommel enzong afrikaanse liedjes en ik dacht wow wat een stem en wat kan hij goed muziek spelen en wat mooie ogen heeft hij ( dus je leest het al hij komt uit uganda )


toen hij klaar was met spelen stapte ik op hem af en zeg ik wat heb jij een mooie stem en hij zegt ja dankje en wat heb jijook een mooie stem (noorse sount ) en toen vroeg hij of ik mee wilde trommelen en ja dat wilde ik wel .


En na het trommelen hebben we telefoonnummer uitgewisselten op 5 decmeber zijn we voor het eerst wezen daten ( we zijn wezen uit lunchen ) hij kwam op de fiets( een plus punt )


En we hebben alleen gepraat en gegeten en hij vertelde dat hij een eigen kinderdag verblijf heeft in uganda hij speeld trommel om geld in te zamelen voor zijn eigen kinderdagverblijf en zo kan hij kinderen de kans bieden voor onderdak en eten en onderwijs.


zelf werkt hij als pedagoog op de bassisschool hier in hamar.

dus ik wens jullie veel liefde toe en warmte de komende december maand .


hilsen karin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!