mijnverhaaltje.reismee.nl

sneeuw

Sneeuw

Om precies te zijn viel er op 22 oktober kl 22.00 de eerste sneeuw in stange :) , ik was net zo blij als een kind en ik kon het niet laten om een vreugde dansje te maken en om mijn zus wakker te bellen . Maar helaas bleef de sneeuw niet zo lang liggen.

NU liggen de temperaturen ronde de 5.- 8 graden en de zon schijnt ( alleen in de nachten kan het gaan vriezen.

Mat kultur _ eten cultuur

De meeste mensen onder ons denken dat noorwegen en nederland het zelfde etens cultuur hebben maar dat is niet zo.

Laatst maakte ik aardappel pure , groenten en gehaktballen voor de kids en frøkna vertikte het op te eten omdat wij in noorwegen eten we alleen aardappel pure met worst en ketchup en mostert ( op 17 mei ) en volgens frøkna had ik ook de verkeerde kook pan gebruikt .

Ja de noren houden zich strikt aan haar-zijn eet cultuur :)

en in Nederland schillen wij van te voren de aardappelen als we ze gaan koken maar in noorwegen koken we de aardappelen met schil en al.

dus ik blijf leren en leren.

De kappers school

Eergisteren toen ik wakker werdt lag er een lief briefje op de ontbijd tafel :) van mijn vertsmor en ze schreef , Goede morgen karin

deze 500 kr is voor jou omdat jij zo goed voor mijn kinderen zorgt zonder dat ik het verwachte en eiste en dankje wel dat ik zonder zorgen op reis kan voor mijn werk

dankje wel

groetjes vertsmor

Van die 500 kr ben ik gisteren naar de kapper geweest ( eindelijk na 9 mnd )

In hamar heb je een kapperschool en een schoondheidspecialist school in een en daar kun je een afspraak maken om je eigen te laten verwennen en betaald alleen voor de materialen en een beetje extra als loon . Gisteren heb ik mkijn haren laten knippen en verven en ik kreeg ook een massage tussen door tijdens het wassen van mijn haar .

en dat had ik ook echt nodig , ik heb ca 5,5 uur in de kappers stoel gezeten maar het resultaat mag er wezen .

Het koste 340 KR

post

Vorige week bij het op bed leggen van de kids stelde frøkna heel erg veel vragen over anita .

wie is anita - is ze lief - ziet ze het zelfde uit alsjouw - slaapt ze met een knuffel- wat vind anita leuk om te doen - kan ze ook noors praten - komt ze een keer op bezoek .

Tijdens het beantwoorden van deze vragen tekende frøkna een tekening speciaal voor anita en ik moest er op schijven dat anita echt op haar verjaardag moet komen en ik moest ook schrijven dat frøka vandaag 25-10.2013 jarig is.

Dat moest ik wel in het nederlands gaan doen of anders kon anita het niet lezen en wordt ze verdrietig zegt frøkna

De afgelopen zondag hebben wij samen chocolade gekocht speciaal voor anita en dinsdag hebben we alles opgestuurd .

Gelukkig is alles goed aangekomen :)

Hadet bra tot schrijfs