mijnverhaaltje.reismee.nl

changemaker helgen

Heisann


Changemakerhelgen


De afgelopen weekend ben ik met vier anderen van changemaker hamar een weekendje weg geweest naar langhus( oslo) wij hebben deel genomen aan de changemaker helgen. En het wasecht fantastiesch we hebben veel gediscuseert over de politiek in noorwegen en natuurlijk hebben we een creatieve actie gehouden midden in de winkel centrum van ski de actie luid jakte på ærligheten ( op jacht naar eerlijkheid ) veel grote bedrijven betalen geen belasting aan het land waar ze werkzaam zijn, bedrijven kunnnen door het starten van zuster bedrijven al het belasting geld op een ander strand zetten zo dat ze het weer kunnen gebruiken en wij als changemakers willen dat de belasting geld op een goede plek terecht komt.


Ook in nederland vestigen groten bedrijven die als volgt geen belasting betalen 8 van de 10 grote buitenlandse bedrijven in nederland wit wassen het belasting geld en in noorwegen is het 6 van de 10 bedrijven en in afrika 9 van 10 bedrijven per jaar verdwijnt 5000 miljoen kronen aan belasting geld ( en dat kunnen we goed gebruiken ) Gelukkig doordat wij actie voeren komen er ook strengere regels per 2014 . elk bedrijf moet zich gaan registreren en laten weten hoeveel mensen ze indienst hebben en wat ze omzetten en wat ze verkopen zo kunnen we alles in de gaten houden :):):)


Als changemakers zijn we niet alleen bezig met de politiek maar we zijn ook bezig met andere dingen , changemakers werken ook met zorg,mileu,en handel.


Op changemakerhelgen hebben we ook vergadert over sexuelen voorlichtingen zowel op scholen in noorwegen en in afrika , wij als changemakers gaan we een


handboek maken over sexuele voorlichtingen in deze boek komt te staan hoe je een condoom moet gaan gebruiken en wat aids en hiv is ............ maar voor dat we dat in afrika kunnen toe passen moeten we eerst rondje noorwegen gaan doen dus in de toekomst gaan we langs scholenen vrije tijds clubjes om sexuele voorlichting te geven en daar ben ik goed in :)


Wij als changemakers willen dat de hele wereld beter omgaatmet sex en we hopen dat er minder aids patienten komen en dat meisjes in arme landen niet al te vroeg zwanger raken maar dat zijn toekomst plannen en om deze toekomst plannen te verwezelijken hebben we steun nodig van de staat en hoe krijgen we steun van de staat als er veel mensen bij ons gaan aansluiten .


Ook in nederland hebben we changemaker organisatie ( zuster organisastie) dus ik wil aan jullie vragen om steunend lid te worden van deze organisatie hoe meer leden hoe meer we kunnen bereiken en hoe meer steun we kunnen krijgen van de staat en alle andere politiekenpartijen


www.changemaker.no


www.changemakernederland.nl tussen 13-35 jaar kun je ook actief bezig zijn met changemaker.


Natuurlijk na veel inspanning en debatten en acties voeren hebben we ook tijd voor ontspanning.


We hebben gedanst,gezongen,gespeeld,gelachen en het leukste was dat we een soort bedrijf feest hadden en dat iedereen een eigen rolletje kreeg om te spelen .


Mijn rol was om te zeggen dat de wereld verging en dat het wel meschien de laatste avond was dus ik kon me eigen goed uitleven :)


Na deze intensieve weekend zijn we gezamelijk met de trein huiswaarts gekeerd we hebben iedereen die met de vliegtuig naar huis ging eerst afgezet op gardemoen en uitgezwaaid ook changemaker is actief en de hooge noorden doordat de staat ons steunt kunnen wij deze weekenden ( bij een komsten) organiseren want reisen met de vliegtuig van noord naar zuid is best duur.

Trainen '


Doordat ik de afgelopen twee weken wat over uurtjes heb gemaakt mag ik deze week wat rustiger aan gaan doen dus dat wordt lekker uitslapen en veel trainen in de zwembad en kleine tochtjes maken en wat tijd door brengen in de bieb om voor jullie een reisverhaal te typen ik ben nu al 1 uurtje mee beizg .


Zwemmen vind ik het leukst ik wordt al steeds sneller en snellen en sneller en zwemmen is ook fijn voor je rug en je krijgt een mooi lichaam van , normaal doe ik eerst 30 min kracht trening in de kleine sportzaaltje en dan ca 1 A 1,15 uurtje zwemmen en daarna lekker in de stoombad ( sauna moet nog gemaakt worden )


Na de training rij ik rechts treeks naar de bhg om pjokken op te halen en hij is altijd blij om mij te zien en hij wil dan altijd meteen mee naar huis.

hierbij sluit ik af ....... P.S LET NIET OP MIJN TAAL FOUTEN de laatse twee dagen ben ik niet goed in noors en niet goed in nederlands ik haal alles door elkaar


hadet bra

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!