mijnverhaaltje.reismee.nl

Kaas meisje

Hallotjes. Kaas meisje Gisteren was het een beetje hecties met de twee oudste kids in huis . Het begon al bij het ontbijd dat ze elkaar uitdaagde en elkaar begonnen te plagen ,na het eten is de oudste met de taxie naar school gegaan maar frøkna wilde geen kant op ik had haar dan aangeboden om samen eerst pjokken naar de bhg te brengen en dan samen te praten terwijl we dan naar school rijden , achter af was ze een beetje bondadig dat ze haar vader mist . Na dat ik pjokken en frøkna af heb geleverd ben ik naar een soort internationale week etens markt geweest in hamar en natuurlijk werdt nederland ook getegenwoordigt :) Ik heb daar natuurlijk kaas gekocht en wat ook nog eens peper duur was ( de volgende keer als ik in ned ben koop ik wat kaas ) Het was heel erg gezellig bij de kaas kraam we hebben aantal fotos gemaakt ik als kaasmeisje :) Ik heb meteen de kaas gebruikt bij het klaar maken van het eten :) en alle kids vond het lekker smaken . Slip cursus Vandaag was het een vroege dag want il had namelijk een slipcursus , ik moest mij eigen melden bij een verkeersschool in Hamar om 7:00 en toen zijn we gezamelijk naar Moelv gereden ca 1 uur naar de noorden. Eerst kregen wij theorie les en we moesten aangeven wat we wilde leren . Daarna zijn we naar een garage gegaan om in een soort nep auto te zitten om een botsing na te bootsen van ca 30 km per uur . Na dat alles werden wij in groepjes van twee. Verdeeld om te gaan rijden je rijd 2x 45 min . Eerst moesten we leren remmen op een glad wegdek en daarna salonen dat ging. Goed :) En we moesten ook oefenen om mensen te ontwijken en ik heb niemand geraakt. En bij de tweede gedeelte leer je rijden om een rontonde en op kruisingen op glad wegdek en er werd onverwachts aan mijn handrem getrokken gelukkig draaide ik niet rond met de auto dus ik had goed mijn control maar ik gilde Wel en ik toeterde :) . Deze dag duurd ca 5 uur en het is een verplichte onderdeel als je een rijbewijs wild halen in Noorwegen maar ik heb het gedaan om wat zekerder te worden als er dadelijk sneeuw en ijs ligt . Changemaker weekend Morgen ga ik voor het eerst van mijn leven in mij uppie alleen op kamp :) Ik ga met changemakers Hamar naar ski om over politiek te leren en een creative actie te voren en gewoon om leuke dingen te doen . Bij de volgende reisverslag ga ik er meer over schrijven . Vraagjes De laatse tijd krijg ik veel vragen via mijn zus :) graag zal ik het leuk vinden als jullie het via mij persoonelijk gaan stellen :) Een van de vragen zijn over het weer b ,v de afgelopen weken. Hebben we lekkere temperaturen gehad van ca 20 a 25 graden en maar twee dagen regen maar de Winter hangt Wel in de lucht . Rond 20:00 wordt het hier al donker Tot ca 6:40 Ze verwachten de eerste sneeuw over ca 3,5 week . En hier sluit ik af Hadet bra !!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!