mijnverhaaltje.reismee.nl

ritme

heisann.

Ritme


Na 1,5 week begin ik mijn eigen rimte te vinden in stange , ik heb al een vaste plekje gevonden om even een boekje te lezen en mailtjes te beantdwoorden en te relaxen dat kun je niet beter dan in een bieb :)


Hier in noorwegen is de bieb gratis toegangkelijk dus je kunt ook gratis boeken lenen en gratis grebruik maken van de computer.


En als ik helemaal uit ben gelezen maak ik nog een klein rondje in het dorp :)


Morgen ga ik voor het eerst naar mijn noorse cursus die in hamar wordt gegeven ( normale ritme komt er beetje bij beetje er wel in ) ik ben verplan om 3x per week naar de noorse cursus te gaan en 2 x per week te gaan trainen in de zwembad . in hamar heb je een mooi lux zwembad met ca 5 zwembaden en sauna en stoombad en een kleine sport centrumpje .

Gisteren dacht ik laat ik maar eens gaan trainen na dat ik pjokken heb afgezet in bhg ik kwam aan bij de zwembad en kleden mij eigen om en in het zwembad was muis en muis stil ik dacht mmmm lekker prive bad voor mij eigen .


Na 30 min trainen kwam er een meneer naar me toe en hij vertelde dat de zwembad pas om 10.30 open ging voor normaal bezoek :( oepsie poepsie maar ik heb wel lekkker getraind .

Passen en meten


Eergisteren kwam renata met een hele auto vol met winter kleding voor de komende winter die ik mag lenen wel 8 zakken vol met verschillende jassen,leggings en mutsen en termo t-hirts.


Ik was wel 2 uur bezig om alles te passen gelukkig ben ik wat afgevallen dus het paste perfect.


We hebben nog niet alles bij elkaar we missen nog snowboods- wollen ondergoed- skiebroek ect .

Rijlen en zeilen


Het opassen gaat me goed af :)


Ze luisten goed en ze eten goed mijn eten op wat ik klaar maak en ze helpen goed mee in het huishouden , gisteren wilde frøkna en pjokken mee helpen met dweilen .


Pjokken probeerd af en toe mijn naam uit te spreken dan zegt hij niet karin maar bajin ( moelijk he mij naam =) maar als hij er geen zin in heeft dan zeg hij mamam.


En hij zegt altijd o my god !!! volgens mijn vertsmor wasdat zijn eerste woordjes o my god :)


Het fijnste van een kleine man in huis te hebben is dat ik automatisch ook onderwijs krijg in het noors , nu zijn we aan het oeffenen methet uitspraak dat was ik ondertussen even verleerd maar pas op over 1 a 2 mnd kan ik weer zingen :)

ik hou jullie wel op te hoogte

hadet bra

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!