mijnverhaaltje.reismee.nl

pippi

Heisann .

De eerste week zit er bijna weer op ,en wat is dat snel voorbij gegaan :-).

Vorige week vrijdag had ik de vliegtuig genomen naar oslo gardemoen en tegen 14:00 was ik in stange ik werdt goed ontvangen door de schoonmoeder van mijn vertsmor .
We hebben veel gebuurd en we zijn een stukje wezen rijden en we hebben de jongste van de kinderdag verblijf opgehaald .
De twee oudste gaan met de taxie naar de steinerschool .

Het is echt een leuke dagverblijf , het is de bedoeling dat de kinderen het gehelejaar buiten spelen ook al is het min 40 met sneeuw.
Bij de kinderdag verblijf hebben ze ook een boerderij daar doen ze leuke dingen b.v oogsten.zaaien.ploegen ect ect broodbakken.koken en ze gaan ook.op pad .
Elke keer als ik de jongste ophaal dan maken we eerst ern praatje en laten ze fotos aan me zien wat ze die dag gedaan hebben .

De kinderdagverblijf zegt als de kinderen niet vies zijn dan krijgen we comentaar !! Dus daarom mogen de kinderen hier van alles dus ook in de modder spelen :-).

De twee oudste zitten op de steinerschool en die krijgen les in engels.duits en fins en ze gaan na schooltijd zwemmen en op atletiek .
Het is de bedoeling dat ik ze dan op haal.
Ik heb van mijn verstmor een zwem abbo gekregen zus ze vind het belangrijk dat ik.goed kan zwemmen :-).

De eerste week hebben we veel aandacht besteed aan het autorijden hier in noorwegen is het een andere koek , ze heeft veel gedult met me vooral als het over mijn parkeer kunsten gaat.
Volgende week ga ik op slipcursus dan.ga ik leren op sneeuw en ijs te rijden .

Want over 3 weken kan het al gaan sneeuwen hier en ze gaat me ook leren hoe ik.me moet gaan kleden want ik woon op het koudste plekje van noorwegen ,ze wil niet dat ik dood ga vriezen dus over een paar weken gaat zij bepalen wat voor crempjes ik mag gebruiken en wat ik aan ga trekken maar iedergeval ik krijg wolle ondetgoed en een wolle bh :-) laat de winter maar komen .

En we hebben ook een to do lijstje gemaakt wat we dit jaar zeket gaan doen 2013 -2014.
We gaan twee weken naar thailand of crancanarie we gaan naar noord noorwegen en we gaan de grens over naar zweden en ik heb een vliegticket gekregen om een keer naar nederland te gaan maar dat wordt denk ik pas volgendjaar @:-P

Volgende week ga we ook beginnen met de noorse cursus en mijn vertsmor zegt als je wilt kun je ook even wat pauses in lassen met je noors want ze kent veel nederlanders en noren die nederlands kunnen om even er tussen uit te gaan en om mijn nederlands bij te houden .

Ik heb het hier goed naar me zin want ze heeft veel geduld en ze heefd goede humor :-) en ze geeft leuke complimenten .
Af en toe pas ik niet op drie kids maar op.4 kinderen want ze is best wel vergeet achtig :-) maar we lachen er om voor je weet vergeet ze dat we de kinderen op moeten halen van het zwemmen .

En verder woon ik landelijk in ern leuk gezellig middel groot huis het was vroeger een boerderij het is ca 5 min.van de trein station en 25 min naar de stad hamar en 15 min van de ijs stadion hamar de vikking schip.:-) .
Stange heeft een gezellig klein centrumpje met alles er en er aan .
Ze hebben een bieb en paar grote suppermarkten en een soort action en boekenhandel en een paar kleding winkels en een apotheek en bakker ect ect .
Maar voor het zelfde gemak rij je flott naar hamar daar hebben ze gezellige cafees en een lekkere vis handel :-)

En veel bezienswaardigheden :-) dus jullie kunnen je vakanties gaan plannen :-) .

Hier sluit ik af en tot schrijfs

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!