mijnverhaaltje.reismee.nl

op naar de volgende avontuur

Laaste werk week


Wat zijn deze 4 maanden toch snel voorbij gegaan en vooral de laaste weekje hier op de boerderij langhol.


De laaste week hebben we nog kunnen genieten van het mooie na zomers weer de temperaturen lagen rond de 20 a 23 graden en dat was wel even lekker , het voelde wel bloed je heet aan maar klagen doe ik niet.


om dat ik wat over uurtjes had heb ik lekker mee kunnen genieten van de noorse zon hier in noorwegen dus had ik tussen 11 en 4 vrij af en dat was wel zo lekker eergisten ben ik voor het laatst naar de beite geweest om de koeien gedag te zeggen en om de stroom te controleren de achterste beite zag ik niemand grasen ze zijn meschien wel verstoppertje aan het spelen :).


En de voorste beite waren alle 8 aanwezig en met namelijk koetje 34 koetje 34 denkt dat zij altijd het haantje de voorste moet wezen en zij denkt dat zij heel erg belangrijk is en ook het laatste woord moet hebben en dat is niet altijd prettig als je een koe hebt bij lopen met deze karakter, ik hoef maar een stapje binnen te zetten en ze roept dan mmoooooeeeeee en dan komt ze in galop en douwt ze iedereen opzij engeeft ze me een duw en stapt ze op mijn voet en rukt ze al het brood uit mijn handen .


Afgelopen week hebben de 126 biggen die verkocht werden ook oormerken gekregen en ik had een compliment gekregen van de inkoper dat ze er goed uizagen met name dat ze goed vetgemest waren maar ook knap er uitzagen zonder vetrollen gewoon mooi mollige biggetjes :)

In pakken


ow ja als je verhuist in noorwegen dan moet je je adres wijzeging doorgeven aan de belasitng kantor en aan de postbode en een nieuw huisarst gaan vinden dus gisteren was ik weer een paar uurtjes daar mee bezig ( je zult het maar vergeten ) in noorwegen heb je 8 dagen na verhuizing te tijd om alles rond te krijgen.


Vandaag ben ik bezig met inpakken van mijn tassen en er ziet er na uit dat alles wel weer er in past , wel een hoop werk het inpakken


Twee jaar geleden pakte ik precies op het zelfde datum ook mijn spullen in om dat ik naar huis ging maar nu ga ik niet naar huis maar ga ik naar een nieuw familie in stange .


De familie bestaat uit drie kinderen en een vader en een moeder de twee oudste gaat naar steiner basischool en de jongste gaat naar een natuur / boerderij kinderdagverblijf en de moeder is de baas van de militairen en de vader is militair als beroep en hij gaat ook op missie naar het buitenland en daarom hebben ze een au pair nodig. mijn werk dagen zijn van maandag tot vrijdag van 14:30 tot 21:00 en overdag ga ik beginnen met de noorse cursus en in mijn vrije tijd ga ik bezig houden met changemaker als je nieuwschierig bent wat changemaker inhoud kun je kijken op www.changemaker.no je kunt het ook in het engels lezen .


Vrijdag ga ik om 9:30 ga ik vliegen naar gardemoen en wordt ik opgehaald door de oma en opa van de kids omdat de moeder de hele weekend in oslo is op school .


zaterdag mag ik met de twee oudste naar oslo om naar een consert te gaan en in oslo ga ik ook dan voor het eerste keer de moeder ontmoeten.


Hier is mijn nieuwe adres


c/o renate arnolda mosesen


Karin van veen


Dalsvegen 199


2335 stange


noorwegen

Hadet bra

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!