mijnverhaaltje.reismee.nl

nieuw spannend leven

Hei familie en vrienden en alle die lezen mijn dagboek.

Tijdens het optypen lig ik op de bank en ben ik ziekgemeld tot 3 december ,omdat ik mijn amandelen heb laten verwijderen.

De dagen er voor dat mijn amandelen werden verwijderd heb ik mij eigen laten dopen , ze noemen het wel de heilige geest doop en of de gelovige doop.

Ik heb mij dus aan laten melden bij de pinkstergemeente in Hamar. Ik heb sinds het Nieuwjaars festival op grimerud mijn geloof gevonden waar ik altijd al opzoek was geweest.

Waarom heb ik gekozen voor de pinkstergemeente in Hamar ? omdat ik daar mijn tweede thuis heb gevonden en een grote familie heb bijgekregen en daar mij eigen thuis voel.

De maanden voor mijn doop heb ik alles tot in de puntjes voor kunnen bereiden ik heb o.a. witte kleiding gekocht . de liedjes uit gekozen en eten in gekocht en een leuke weekend in elkaar gezet met vrienden .

Vrijdag 14 november kwam Astrid met de trein naar Lillehamer en zijn we meteen door gegaan naar de baptist kerk in Lillehamer om daar deel te nemen aan een lovsangfest . Astrid viel met der neus in de boter J en ik vond het best spannend om mijn echte leven aan haar te laten zien .

Gelukkig vindt ze het leuk en heeft ze veel dingen kunnen leren over mijn geloof . tijdens het feest werdt er ook veel taart gegeten en konden we ook even nederlands buurten met Menno en Gea . Menno is een Nederlander die werkt in de Baptiste kerk .

Daarna zijn we weer naar huis gegaan en hebben we nog even bij kunnen praten over de afgelopen maanden en kon ik mijn verhaal kwijt wat het geloof met mij doet en kon ik vertellen wie god en jezus was voor mij .

De volgende dag moesten we natuurlijk vroeg uit bed om te gaan ontbijten bij de kleine pannenkoeken huis in lillehammer.

IK heb Astrid meegenomen naar de kleine pannenkoeken huis die gerund wordt door Nederlanders en natuurlijk moet er daar ook Nederlands gepraat worden en kwam Menno en Gea ook even langs om samen met ons te eten en om over het geloof te praten en die dingen die wij hebben meegemaakt de afgelopen jaar.

Na het eten zijn we nog kleine dingen wezen inkopen voor het avond eten en zijn we even langs mijn werk geweest .

We hadden niet zo veel tijd want de eerste gasten kwamen al rond 16 uur om samen met ons te eten

Arve en cecillie met kleine daniel kwam langs . arve en cecilie ken ik van misjonhuset ( bijbel clubje op de maandagen ) wij hebben lekker zalm gegeten met salade en stokbrood , en ik heb van hun een bijbel gekregen als doop cadeau J

En tussen door heb ik cup cake gebakken voor de zondag.

Om 19.00 kwamen twee andere vrienden van de dinsdag bijbel clubje langs en we hebben een leuke avondje gehad met muziek en zang .

Ik zelf vond het leuk om mijn leven te delen met Astrid J zo heeft ze kennis gemaakt mijn mijn vrienden en hoe mijn leven er uit ziet .

De volgende dag moesten we alweer vroeg op om de trein te nemen naar Hamar .

Het was een fantastische doop . alles klopte hoe ik het zelf wilde .

Het leukste was dat ik niet de enigste was die gedoopt ging worden er waren 7 jongeren meer , en dat was echt fantastisch . voor de doop kon ik mijn verhaaltje doen en werdt mijn persoonlijke liedje afgespeeld . ik heb zelf gekozen voor aldri går du fra meg ( impuls) omdat jezus de enige persoon in mijn leven is die nooit van mij weg gaat en altijd bij me is .

Tijdens mijn doop waren er veel Nederlanders in de kerk en dat voelde echt fantastisch dat ik mijn vreugde en gevoel kan delen met mensen van wie ik hou J.

Na de doop wilde zo veel mensen mij feliciteren dat ik helaas niet voor iedereen tijd had om te praten dus bij deze . wil ik jullie bedanken voor dat jullie in mij geloofde en dat jullie er bij waren zo dat ik mijn leven met jullie kan delen . J

Na dit alles zijn we het als laatst naar huis gereden en heb ik samen met Astrid nog een leuke avondje gehad en moesten we er vroeg in want om 4 uur ging de wekker weer om Astrid naar de trein te brengen .

Toen ik maandag weer op mijn werk kwam kregen we slecht nieuws te horen van onze baas .

Schijnbaar hebben ze een grote reken fout gemaakt en dat er ontslagen zullen vallen en of ze moeten de deuren gaan sluiten.

Dit kwam als een shock naar binnen dus het wordt voor mij een spannende tijd.

Ik ben al bezig met het vinden van oplossingen , gelukkig heb ik goede gespreken met mijn kerkelijke familie , ze zeggen of je vertrouwd op god of op niemand . Iedereen is al flink aan het bidden en omdat ik ziek ben gemeld lees ik veel de bijbel en ben ik bezig met het vinden van een uitweg.

Ze zeggen ook wel ,,, tjaaa het leven is spannend om met jezus samen met leven ;;;;;;;

Afgelopen dinsdag ben ik naar elverum ziekenhuis gegaan om mijn amandelen te laten verwijderen.

De dag er voor mochten we zo veel eten als we wilde want ik kreeg te horen dat ik moest vasten van 24.00 tot 14.00 uur en als jullie mij kennen heb ik heel erg veel taartjes gegeten , want het was toch gratis J .

Die dinsdag ben ik ook bevriend geworden met een christen dame en we hebben een leuke dag gehad in de ziekenhuis J.

IK heb tot zaterdag middag in de ziekenhuis gelegen.

Reacties

Reacties

oom Piet

Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt, het bloem gebeuren gaat ook goed, en de Pinxter gemeente,,,als je er goed bij voelt en een gunstige goede invloed op je heeft, iets waar je op terug kunt vallen,, geloof ik dat het goed voor je is .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!