mijnverhaaltje.reismee.nl

GLEDE

School


Hei alle sammen ,

Inmiddels ben ik begonnen aan mijn studie in Oslo , IK ga namelijk mijn noorse vakdiploma behalen.

De scholen in noorwegen zijn heel anders dan in nederland ik had namelijk ook gehoord dat nederlad de strengste bloemisten vak school heeft van de helen wereld en dat nederland de strengste regels heeft kwa technieken en schikken.

Op school konden ze wel merken dat ik uit nederland kwam met al mijn kennis en netheid.

Omdat ik al een vakdiploma heb van nederland hoef ik niet naar alle sammelingen te gaan dus dat scheeld mij veel tijd en een hoop geld , normaal gesproken is school gratis maar omdat de staat geen steun geeft aan een bloemen vakschool hebben een aantal bedrijven in oslo een bloemen vakschool op gestart , zo kunnen ze toch mensen opleiden als bloemist . Het is dus een prive school , Zonder deze bedrijven hadden ze geen bloemisten opleiding .


IK heb al veel dingen geleerd en afgelopen week had ik een proef exame theoretisch die 5 uur duurde en ik ben gelsaagd , jammer dat het niet telde dus op 4 december mag ik het doen voor het eggie :).

Kirke


Toen in in Oslo was was ik naar de filadelfia geweest de filadeflia is de grootste pinkstergemeente van noorwegen . Daar was een herfst bedank feest .

Tijdens het feest bedanken we de oogst en luiden wij de winter in met veel muziek en zang als je nieuwschierig bent naar de liedjes kan je kijken op youtube naar impuls.

Impuls is de bekenste band van noorwegen die lovsanger schrijft :)

De afgelopen week van woensdag tot zondag was er in <lillehammer ook een herfst feest aan de gang en dat was totaal iets anders dan dat ik gewend was.

Het is best moeilijk om het te beschrijven wat we daar deden , maar we hebben veel gezongen en goede taler.

Op zondag 16 november ga ik mij eigen laten dopen in de filadelfia in hamar .

Filadelfia in hamar is mijn tweede thuis geworden sinds vorig jaar nieuw jaars avond :)

Ik heb er heel erg veel zin in om gedoopt te worden en ik verhuig mij er op een fantastische weekend met leuke mensen :)

groetjes karin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!