mijnverhaaltje.reismee.nl

Pasen

Hei Beste familie,vrienden en Kennisen.

De afgelopen tijd is er veel gebeurd en daarom had ik geen zin in om een berichtje te plaatsen.

Inmiddels ben ik gestopt als bloemist bij de tuincentrum in Lillehammer en ben ik begonnen als thuishulp bij de ouderen in een verzorgings huis in Lillehammer en ga ik na pasen beginnen bij een ander tuincentrum.

De afgelopen tijd is er ook veel gebeurd , ik ben verhuist met hulp van mijn Reserve opa en oma die in brummunddal wonen en ben ik de laatste tijd veel moe geweest.

De afgelopen perioden heb ik veel geleerd en ben ik gaan groeien in mijn geloof . Ik ben op veel meetings geweest en heb ik nieuwe mensen leren kennen en veel mee gemaakttijdens de meetings:)en heb ik onder tussen een bijnaam gekregen ( anna ) Anna betekend genade . Anna kan je vinden in Lukas 2 vers 36 tot 38 .

Anna was een mvr op hoog leeftijd die maar 7 jaar getrouwt was en na dat ze weduwen werdt leefde ze in de tempel om god te dienen. Anna bidde elke dag , dag en nacht en prijste de heer met liefde en verkondigde de goede nieuws dat er binnen kort een kindje zal geboren worden die zowel god en mens was .

Innocent

Eigenlijk vind ik Anna een bijzonder mvr en wil graag meer weten over Anna , wie zij is en wat ze deed en wat het met mij te maken heeft.

De Laatse maand ben ik ook vaak bij mijn reserve opa en oma op bezoek geweest om te slapen en te eten , want er wordt goed voor mij gezorgd ik heb ook nieuwe schoenen gekregen en wat kleding.

Het is niet bepaald makkelijk als je op een uitkering moet gaan leven hier in Noorwegen, Omdat ik nog geen 5 jaar in Noorwegen woon heb ik geen recht op woonondersteuning en andere dingen , dus ik moet het met die 600 euro doen , 600 euro gaat al op naar mijn huur en je wordt gekort als je paar uurtjes vrijwillgers werk doet en of op proeff werk dag bent geweest , ik ben helaas al de afgelopen maand al gekort op 200 euro

Frown
en daarom is het fijn dat ik wat reserve oma¨s en moeders hier heb in Noorwegen die mij opvangen en mee uit eten tenemen.
Laughing
. En graag wil ik mijn oma bedanken voor de hulp en de steun om maand april en mei door te kunnen komen :) dankje wel Oma
Kiss
Kiss

Komende woensdag ga ik naar Koppang Lia gård om daar de paasdagen door te brengen . Ik ga namelijk daar met jongeren werken om de paas verhaal te verkondigen.

IK heb de agelopen maand veel bijbel teksten gekregen die ik heb moeten studeren en bekijken wat de teksten betekenen en inhoud , gelukkig kreeg ik hulp van Filadelfia kerk in Hamar en nu weet ik wat de paas verhaal in houd en wat het betekend en waarom jezus gestorven is aan het kruis en weer is opgestaan.

gelukkig klrijg ik hulp van een noors meisje die daar woont en we hebben al afgesproken dat ik verandwoorlijk ben voor de eerste paas dag ,dan is Jezus opgestaan .

Ik heb hele leuke teksten gekregen

marcus 8-17-21

marcus 16-9-14

lucas 24-13-25

Ik ga med de kids de teksten lezen en gaan we een toneel stuk voorbereiden van de emmaus wandeling en natuurlijk gaat elk kind een tekening maken over wie jezus is en wat jezus voor hun betekend en welligt met een wensje.

Ik heb de laatste tijd ook veel over pasen gelezen in de bijbel en de paas feest is al ca 4000 jaar oud en is best bijzonder .

De paasfeest is gekomen toen de joden weer terug konden naar israel ( ze werden als slaven gevangen gehouden in egypt ) en daarom heeft god gezegd tegen mozes , laten we het elke jaar vieren dat jullie weer vrij zijn met een paas feest. en de paas feest werdt gevierd in de eerste maand van het jaar , dus eigenlijk was de paas feest ook een nieuwjaars feest. Ontsaan van de paas feest kunne jullie lezen in de 2e mozes boek. Meer ga ik niet vertellen want dat moeten jullie zelf gaan lezen :)

Sinds dat ik bezig ben met het lezen van de bijbel heb ik ook veel geleerd over israel en daarom ben ik van israel gaan houden en ook van de joodse folk , zonder de joden hebben wij geen jezus :)

Kiss
.

Even weer terug naar lia gård !!.

Lia gård is een retreat center om tot rust te komen en om samen met Jezus te kunne wandelen als je meer info wilt over lia gård kan je kijken op www.liagard.no er staat ook info in het Engels. Lia gård ligt in Koppang ca 700 m boven de zee spiegel en ca 8 km van de bewoonde wereld in de bergen en tussende bossen.

Ik wens jullie een fijne pasen toe en lees matt 26 vers 30 tot 50 med achtergrond tekst lukas 6 vers 12 tot 16 , Spannend :)

x karin

Reacties

Reacties

anita

Leuk verhaal..
Maar mag ik je nog wel karin noemen?
Of heb je liever Anna

karin

Gewoon Karin ,

Elly Poirters

Ook vanuit de hyacinthof18 wil ik jou mooie paasdagen toewensen.
Xxx Elly

karin

dankje Elly xxx

Bertine

Fijne Paasdagen!

Ria van der Werff

Karin ook van mij aan jou Fijne paasdagen gewenst.
Anna mooie naam.
Bedankt voor je mooie brieven steeds.
Jij gaat het wel maken. Fijn te horen.
Het allerbeste en warme groetjes,
Ria. ( taxi)

oom Piet

Fijne Paasdagen Karin ,

karin

Dankje wel Ria en ome Piet :) Ik vertrek straks naar Lia, dat wordt spannend met de kids

Jolanda

Fijne Paasdagen Karin het grootste feest voor chistenen.
Geniet ervan, je maakt veel mee maar het maakt je ook sterk en zorgt er uiteindelijk voor dat je weet wat je precies wilt. Succes in het tuincentrum.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!