mijnverhaaltje.reismee.nl

minni vakantie

Hallotjes :)

zwemmen

IK ben net terug van het zwemmen in de mjøsa, water temperatuur was 14 graden

Laughing
.

IK vind het heerlijk om na je werk met je fietjes naar de strand te gaan en lekker te gaan ontspannen in het water , ik hoop dat ik de komende twee weken kan doorzetten .

Op mijn werk gaat het ook supper , ik heb het goed naar me zin .

Gisteren kreeg ik een compliment van een klant over mijn rouwboekket die ik had gemaakt en gelukkig is het niet meer zo warm als laatst . Over een paar weken gaan we verhuizen met de winkel omdat we de winkel opneiuw gaan opbouwen want boven de winkel komen appartementen en hopelijk wordt het dan niet meer zo warm in de winkel de volgende zomer.

Tuincentrum

Ik ga jullie ook wat vertellen over het werkzaam heden in een noorse tuincentrum , of anders leren jullie niks en vinden jullie het saai om mijn verhaaltjes te blijven lezen

Wink
.

In noorwegen worden de meeste bloemen met de vrachtwagen naar de winkels gebracht dus het is maar een verassing wat voor kwalitiet je binnen krijgt , in noorwegen heb je alleen in oslo en trondheim een bloemen groothandel .

De bloemen worden op een ander manier schuin aangesneden en in ee koelkast gezet in de winkel met glazen deuren . In de meeste winkels in noorwegen hebben ze een koelkast waar de bloemen in staan en een groot koelcel waar de reserve bloemen in staan.

In sommige winkels worden de bloemen na het aansnijden in gepakt in papier en of gekookt.

Boekettjes maken we ook op een ander manier , we gebruiken wel de korenschoofse bind techniek maar we maken het niet helemaal af want we steken de bloemen recht i.v.m de inpak methoden wat veel gerbruikt wordt in noorwegen.

De stelen van de boekket worden eerst schuin aangesneden en in gepakt met papier en een met een plastic zakje ( zo hoeven de klanten het niet opnieuw aan te snijden en blijven de stelen nat en vochtig .) daarna pakken we het in in silke papier en folie en doen we een lindje er om heen . Ik zelf vindt het een fijn inpak methoden :)

Rouwboeketten maken we ook op deen ander manier .

In het zuiden en het westen van noorwegen lijkt de noorse rouwboekket op de nederlandse , maar ga je richting de noorden dan ziet zo'n rouwboekket er anders uit .

Hier in lillehammer bruiken we veel conifeer groen . conifeer groen blijft lang houdbaar in de koude winters en warme zomers. En hoe hoger je komt hoe duurder de bloemen wordt er ook vaak met 1 of 2 verschillende bloemen gewerkt.

Hier kosten de rozen al 6 euro per stuk en de gerberas 2,50 per stuk.

minni vakantie


Afgelopen weekend ben ik op minni vakantie geweest bij astrid :) .
Het was leuk om astrid weer te zien want ik had haar al vanaf 1 mei niet meer gezien , en ook astrid is verhuis naar een nieuw leilighet in hurdal . Haar nieuwe huisje ziet er leuk en gezellig uit en haar twee kattjes hebben het goed.

We hebben het kei gezellig gehad en we hebben tot diep in de nacht gepraat .

En Ik heb leuke handige tips gekregen hoe ik mijn kleine ondekomen wat op kan vrolijken .

Ik ben meteen aan de slag gegaan . Ik heb kaarsjes gekocht en twee leuke plantjes voor in mijn huis :)

En nu geniet ik van mijn plantjes en de brandende kaarsjes :)

Groetjes karin

Reacties

Reacties

johanna_649@hotmail.com

Zo te lezen verstoade goei norsk,,,,haha nederlands wordt steeds lastiger he,,,,,,,,...ge kumt er wel.........nog ff de noorse studie erbij en voila,,,.je bent er.....en wij komen vlug hoor..ons pap en ons mam

Oom Piet Faas ???

Lekker positief, ik lees er tussen door een beetje glimlach, Groetjes het gaat je goed,P.F

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!